lørdag den 21. marts 2015

Torsdag 5. marts

Jeg vågnede tidligt og gik i bad. Gjorde klar til hvis jeg skulle blive til næste dag. Da klokken var 8 trillede vi mod Herlev Sygehus.
Vi sad og ventede 20 min før der kom en sygeplejerske. De havde meget travlt. Vi blev budt velkommen og jeg fik armbånd på og vi snakkede lidt. Jeg skulle først til operation kl. 10.45 så vi havde masser af tid til at glo i blade.

10.15 kom sygeplejersken ind og sagde at jeg skulle gøres klar. Jeg fik det sexede tøj på, et stik i maven og en bunke piller.

Så lå jeg ellers der og ventede.

Portøren kom og Steen kørte hjem.

Nede på operationsstuen blev jeg tilsluttet alverdens ting. Og hilste på en masse mennesker.
Jeg sagde jeg var svær at lægge venflon på, men narkoselægen sagde at så var det godt han var god til det. Tænkte bare mit. Har jo prøvet det så mange gange før. Og det endte også med at han måtte kapitulere og lægge den i albueleddet. Så blev der sagt godnat og sov godt.

"Kristine, er du vågen....... ???? "

Jeg tænkte bare: hvor fanden er jeg henne??

" du har ikke fået dræn i armhulen for der var ikke spredning til lymferne"

Sikken en skøn besked at få.

Husker ikke turen op på afdelingen. Kun Steens fodtrin på gangen da jeg var blevet parkeret på min plads. Derefter kom sygeplejersken ind og spurgte hvordan jeg havde det... og vi snakkede lidt om at jeg lige skulle vente en time før jeg måtte få noget mad. Var herresulten så syntes ikke om ideen. Men gjorde pænt som der blev sagt. Efter en time fik jeg endelig mad, kaffe og saft. Og så var det tid til udskrivning. Vi snakkede lidt om tiden efter operationen. Jeg fik pillet venflonen af og tog tøj på. Mit bryst var tapet ind rundt om brystvorten og lige en enkelt strimmel under armen. Derudover var det alle regnbuens farver.

Jeg var helt høj resten af dagen. Nu var jeg jo sådan set rask. Nu skulle vi bare forebygge at der ikke lå noget der kunne udvikle sig.

Fik ringet og skrevet til alle.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar